3. Proces


Jak będziecie pracować


Krok pierwszy
  1. Po pierwsze zostaniesz przypisany do zespołu złożonego z co najwyżej czterech uczniów.
  2. W każdym zespole jej członkowie wybierają lidera (kierownika) grupy, którego zadaniem będzie przydzielenie zadań oraz kierowanie pracą każdego z jej członków, jak i sprawdzenie prawidłowości wykonywania przydzielonych zadań.
  3. Głównym dyrektorem i koordynatorem badań i pracy jest nauczyciel, do niego kierownicy grup zwracają się ze wszystkimi problemami .
  4. Kolejne części procesu powiedzą ci jak będą wyglądały kolejne etapy pracy twojej i twojego zespołu, mają ci one pomóc, więc z nich korzystaj.
  5. Każdy zespół losuje podmiot, z którym mają być związane  wybrane światowe rekordy. Każdy zespół redaguje rekordy na wylosowany temat. Pamiętaj, dobór oraz właściwe opracowanie i przedstawienie rekordów, jak i pytań skierowanych do kolegów będzie wynikiem pracy całego zespołu – od Ciebie więc zależy ocena Waszej pracy przez Komisję, POSTARAJ SIĘ!!!
Krok drugi
  1. Najpierw musicie wybrać z dostępnej literatury, internetu 6 ciekawych rekordów dotyczących wymienionej tematyki: ludzie, zwierzęta, pożywienie, budowle, sport, najdziwniejsze...(po 1 rekordzie z każdego tematu). Rekordy muszą być zapisane w postaci ułamków dziesiętnych. Ty również możesz np.poprzez zamianę jednostek zapisać je w tej postaci. W tym celu każdy z was może samodzielnie zastanowić się, które rekordy wybrać, następnie wspólnie możecie dokonać wyboru tych rekordów, które umieścicie w prezentowanych przez was materiałach.
  2. Sposób w jaki zobrazujecie wybrane rekordy jest dowolny. Może to być plakat, prezentacja multimedialna, filmik itp.
  3. Pod każdym z rekordów musicie jednak zapisać zadanie dla swoich kolegów związane z tym rekordem. Pytanie do zadania musi jednak tak być sformułowane, aby podczas jego rozwiązania kolega/koleżanka wykorzystał/-a  jedno z podstawowych działań matematycznych (+,-, x, : ). Pamiętajcie jednak, że podczas rozwiązywania zapisanych przez was zadań, każde z tych działań musi być wykorzystane przynajmniej raz.
  4. Pamiętajcie jednak, że efekty waszej pracy będą oceniane przed waszymi kolegami z kl.IV-VI oraz przed komisją, która przydzieli waszej grupie punkty według załączonych kryteriów.
  5. W skład Komisji będą wchodzili: Nauczyciel matematyki, dwóch przedstawicieli klasyV.
  6. Prezentacja prac nastąpi 22V2013r.